آنچه که باید هنگام انتخاب دمپایی روفرشی خزدار بدانید

 

 

خشک کردن پا بعد از استحمام تاثیر زیادی در حفظ سلامت آن دارد چرا که اگر آن را خشک نکنند محیط مناسبی برای رشد قارچ و انواع بیماری های پوستی خواهد بود پس بهتر است بعد از استحمام لابه لاب انگشتان پای خود را با یک دستمال کاغذی و یا پارچه نخی خوب خشک کرده و بلافاصله دمپایی های چرمی و یا پلاستیکی روبسته نپوشید. بعد از نیم ساعت، از دمپایی روفرشی که جریان هوا داخل آن به خوبی انتقال می بابد، بپوشید.

جریان هوا در دمپایی های روفرشی های جلوباز از جنس حوله ای و یا پارچه ای ، به خوبی انتقال می بابد بنابراین می توانید آنها را در طول روز و به مدت طولانی بپوشید.همچنین هنگام انتخاب دمپایی روفرشی ،جنسی را انتخاب کنید که قابل شست و شو باشد تا بعد از آلوده شدن آن نگران نباشید.

کسانی که در تمام طول روز به مدت طولانی کفش پا می کنند وناراحتی خاصی در بین انگشتان ، کف پا و حتی ناخن های خود دارند،توصیه می شود که در منزل حتما از دمپایی روفرشی استفاده کنند چرا که راه رفتن با پای برهنه در خانه روی فرش و زمین باعث انتقال بیماری های عفونی پوستی وقارچی با سایر اعضای خانواده خواهد شد.معمولا آقایان بیشتر از خانم ها در طول روز کفش پا می کنند در نتیجه بیشتر در معرض بیماری های پا مانند بد بو شدن ، ابتلا به قارچ های پوستی مواجه هستند،به آقایان هم توصیه می شود که دمپایی روفرشی بپوشند. به خانواده ها توصیه می شود که از دمپایی مشترک استفاده نکنند چرا که بیماری های پوستی واگیردار هستند تا باعث انتقال بیماری شان به سایر اعضای خانواده نشوند.

توصیه می شود هر 2 هفته یک بار دمپایی روفرشی خود را بشویید تا از بو گرفتن آن جلوگیری کنید و سلامت پا را حفظ کنید.

با پوشیدن برخی از دمپایی های روفرشی جنس چرم با پای برهنه و خیس، به دلیل رنگ به کار رفته در آن ممکن است به خارش یا التهاب و یا قرمزی روی پا دچار شوید که معلوم می شود پوست شما به آن حساسیت دارد.

دمپایی های با رنگ روشن و دارای جنس پلاستیک، برای افراد آلرژی پوستی کمتری را به وجود می آورند.در هر صورت اگر با پوشیدن دمپایی جدید، دچار خارش یا قرمزی پا شدید، دیگر آن را با پای برهنه و خیس نپوشید.

یک دمپایی روفرشی خوب، باید سبک باشد تا هنگام راه رفتن ضربه های کوبیده شده به پوست پا هم سبک تر باشند و پوست آن را تحریک نکنند و هم باید منافذ کافی برای انتقال هوا داشته باشد، تا زمینه بیماری های پوستی در پا ایجاد نشود.