فهرست مطالب نوشته شده

تاریخچه کفش پاشنه بلند

دانستن انواع کفش پاشنه بلند می تواند برای هر زن مفید باشد چرا که هنگام پوشیدن لباس بر اساس نوع کفش انتخابی خود تصمیم می گیرد .پاشنه کفش زنانه در انواع مختلفی از سبک ها وجود دارد که تاریخچه و تکامل پیچیده آن ها را منعکس می کند .در حقیقت پیش از تجسم ، پاشنه به عنوان کفش کار کردی برای مردان مورد استفاده قرار می گرفتند . کفش پاشنه بلند ابتدا در میان سربازان ایرانی محبوبیت پیدا کرد چرا که در زمان جنگ به آن ها خیلی کمک می کرد .

در اوایل قرن دهم ، کفش پاشنه بلند به اسب سواران این امکان را می داد تا زین های خود را راحت تر بگیرند . سوارکاران ایرانی هنگام شروع جنگ کفش هایی با پاشنه های بلند پوشیدند و پوشیدن این کفش توسط شاه عباس اول حین تور اروپا در قرن شانزدهم ، اروپا را تحت تاثیر قرار داد . از آنجا که بسیاری از ثروتمندان جهان اسب در اختیار داشتند ، پاشنه به نمادی از طبقه های ثروتمند تبدیل شد . از آنجا که تنها ثروتمندان می توانستند کفش پاشنه بلند بپوشند . به عنوان مثال ، پادشاه لوئیز چهاردهم پاشنه قرمز را به عنوان سمبل قدرت امپریالیستی جاودانه کردو برخی از مورخان این نظریه را تصور می کنند که این یک دلیل است که پاشنه های قرمز و کف پا همچنان به عنوانسمبل تجملات در دوران مدرن باقی مانده است .

نکته قابل توجه ، مزیت افزایش قد کفش پاشنه بلند در مردان باعث شد که زن ها هم از این نوع کفش استفاده کنند . در سال ۱۵۳۳ ، کاترین دو مدیسی ۱۴ ساله تبدیل به اولین زنی شد که در عروسی خود کفش پاشنه بلند بپوشد . استفاده از کفش پاشنه بلند می تواند در افزایش جذابیت ظاهر پا و کلی تاثیر زیادی داشته باشد . امروزه ، داشتن انواع مختلف کفش پاشنه بلند نشان از ثروت و اعتبار است . به عنوان مثال ، گزارش شده است که ایمیلیا مارکوس بانوی اول اجتماعی و سابق ، صاحب مجموعه ای از ۳۰۰۰ کفش پاشنه بلند است . چه بخواهید لباس مجلسی خود را رها کنید و یا نیاز به روز کردن کمد لباس خود برای فصل را داشته باشید ، نگاهی به انواع کفش پاشنه بلند می تواند به شما در ایجاد یک کمد کفش مناسب کمک زیادی کند .

کفش پاشنه بلند چند سانت است؟

کفش‌های پاشنه بلند عریضاً در ارتفاع پاشنه متغیر هستند و ممکن است تعداد سانتیمترهای مختلفی داشته باشند. برای اندازه‌گیری ارتفاع پاشنه کفش، از نقطه بالایی پاشنه (معمولاً در نزدیکی پشت پا) تا نقطه زیرین آن (به نزدیکی انتهای کفش) فاصله را اندازه می‌گیرند. کفش‌های پاشنه بلند می‌توانند ارتفاع‌های مختلفی داشته باشند، از پاشنه‌های کمتر از حدود 5 سانتیمتر تا پاشنه‌های بلندتر که ممکن است به بیش از حدود 10 سانتیمتر هم برسند. برخی از کفش‌های پاشنه بلند حتی می‌توانند ارتفاعات بیشتری داشته باشند. بنابراین، قبل از خرید کفش پاشنه بلند، به دقت مشخص کنید که ارتفاع پاشنه کفش موردنظرتان چند سانتیمتر است تا اطمینان حاصل کنید که به ارتفاع موردنظرتان دست پیدا می‌کنید. همچنین مهم است که کفش مناسبی انتخاب کنید که به پاهایتان راحتی و انطباق مناسبی بدهد.

معرفی ۳۰ مدل پاشنه کفش که خانم ها باید آن را بشناسند

از نظر خیلی از خانم ها کفش های پاشنه بلند بهترین دوست برای یک زن هستند . یک نوع کفش مناسب می تواند اعتماد به نفش شما را تقویت کند ، ظاهر شما را دگرگون کند و به محض ورود به اتاق مهمانی ، مراسم عروسی و…سرها به سمت شما چرخانده شود . تنها یک سوال برای خانم های پیش می آید که کدام یک برای شما مناسب هستند ؟ وقتی از پاشنه کفش صحبت می شود مورد های بسیار متنوعی در اختیار شما هستند که دست شما را برای انتخابی باز نگه می دارد . کفش ها با پاشنه های بسیار متنوعی وجود دارد که می توانید آن ها را در این مقاله بشناسید با ما همراه باشید .

انواع کفش پاشنه بلند

اکثرا ما فقط می توانیم بین دو یا سه نوع پاشنه مختلف ، تفاوت قائل شویم با این حال تعداد بسیار بیشتری پاشنه پا وجود دارد که شاید آن ها را دیده باشید . در ادامه مقاله انواع کفش پاشنه بلند را برای شما معرفی خواهیم کرد . کفش های زنانه با پاشنه بلوک فقط شیک به نظر نمی رسند ، بلکه این مدل از پاشنه ها در مقایسه با پاشنه های نازک تر ، طوری طراحی  شده اند که وزن بدنتان را توزیع می کند و همین عامل باعث می شود تا فشار را از جلوی پای شما بگیرد که باعث راحت بودن در تمام طول روز خواهد بود .

پاشنه بلاک (Block Heel)

پاشنه های بلاک بسیار شیک هستند. این مدل پاشنه وزن بدن را به طور مساوری بر روی کفش می اندازد که باعث کاهش فشار بر روی جلوی پا شده و ایستادن با آن راحت می شود.

کفش پاشنه بلاک

کفش پاشنه بلاک

پاشنه کوبایی (Cuban Heel)

پاشنه کوبایی بر اساس مدل های مردانه طراحی شده است و ارتفاع کوتاه و متوسطی دارد و در کفش های آکسفورد ، نیم بوت ها و سایر کفش های جلو بسته وجود دارد . در حالی که پاشنه اما از بالا تا پایین می تواند یک ضخامت جزئی را نشان دهد .

 

کفش پاشنه کوبایی

کفش پاشنه کوبایی

پاشنه کاما (Comma Heels)

این مدل پاشنه کفش بسیار شیک است و شکل هلال غیر معمول آن بیانگر ظاهر فوق العاده چشمنواز آن است .

کفش پاشنه کاما

کفش پاشنه کاما

پاشنه مخروطی (Cone Heel)

پاشنه های مخروطی معمولا بر روی مدل هایی با نوک باریک و ظریف قرار می گیرند و ضخیم و محکم هستند . پاشنه های مخروطی را می توان برای انواع کفش پاشنه بلند استفاده کرد . این مدل از پاشنه ها در اندازه ارتفاع های متفاوتی وجود دارند .

کفش پاشنه مخروطی

کفش پاشنه مخروطی

پاشنه دکوری (Decorative Heel)

آیا چیز دیگری غیر از پاشنه تزئین شده رویایی برای خانم ها وجود دارد؟ این مدل از کفش های پاشنه بلند بسیار شگفت انگیز هستند . وقتی طراحان کفش اجازه می دهند تصوراتشان شکل واقعیت پیدا کند . اگر فقط می توانستند هر روز از  هفته تعداد کمی مثل این را بپوشند .

 

 

کفش پاشنه دکوری

کفش پاشنه دکوری

پاشنه فلر (Flare Heel)

این مدل از پاشنه درست مانند شلوار جین به نظر می رسد که در دهه ۷۰ محبوبیت خود را کسب کرد . پاشنه های فلر با پایه باریک طاحی می شوند که به تدریج به سمت پایین گسترش پیدا می کند .

کفش پاشنه فلر

کفش پاشنه فلر

پاشنه فرانسوی (French Heel)

پاشنه فرانسوی که به پاشنه لویی یا پومپادور نیز معروف است ، دارای یک قسمت پهن ، یک وسط نازک و یک قسمت پایین  به شکل خمیده است . علاوه بر این ، ارتفاع کوتاه تری دارند .

 

کفش پاشنه فرانسوی

کفش پاشنه فرانسوی

پاشنه بلند (High Heel)

کفش پاشنه بلند در انواع شکل و ارتفاع وجود دارد که محبوب ترین و شناخته شده ترین مدل پاشنه هستند . پاشنه های بیش  از ۷ سانتی متر در این گروه قرار می گیرند که رایج ترین کفش های پاشنه بلند ، مدل جلو باز و جلو بسته آن می باشند .

کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند

پاشنه گربه ای (Kitten Heel)

اگر از راه رفتن با کفش های پاشنه بلند ناراحت هستید و یا اگر قد بلند هستید و نمی خواهید از پوشیدن کفش پاشنه بلند خودداری کنید ، کفش های پاشنه گربه ای برای شما یک انتخاب مناسبی است این نوع پاشنه معمولاً نازک و همیشه زیر۶ سانت است.

کفش پاشنه گربه ای

کفش پاشنه گربه ای

پاشنه متوسط (Medium Heel)

پاشنه های متوسط دارای فضای مناسب و ارتفاع مناسبی  بین سه تا پنج سانت هستند و همین عامل باعث می شودبه عنوان کفش کار مناسب باشند زیرا باعث می شود به پاهای شما فشار زیادی وارد نشود .

کفش پاشنه متوسط

کفش پاشنه متوسط

پاشنه باریک (Slim Heel)

پاشنه باریک یک انتخاب مناسب برای یک مناسبت است . پاشنه بلند و نازک ، طول بصری را به پاهای شما می افزاید.

کفش پاشنه باریک

کفش پاشنه باریک

پاشنه قرقره ای (Spool Heels)

این نوع پاشنه تزئینی از اروپا در دوره باروک و روکوکو سرچشمه می گیرد . شکل ساعت شنی آن شبیه به قرقره یک ماشین رسیندگی قدیمی است ، جایی که این پاشنه نام خود را گرفت .

 

کفش پاشنه قرقره ای

کفش پاشنه قرقره ای

پاشنه پنجه مربع (Square Heel)

پاشنه های مربعی شبیه به پاشنه های بوک ، به طور معمول در قسمت ضخیم تر و مستطیل شکل قرار دارند . این سبک در ترکیب با یک جفت کفش پاشنه پمپ جالب توجه به نظر می رسد اما اغلب در مدل های سایر کفش ها نیز وجود دارد .

 

کفش پاشنه پنجه مربع

کفش پاشنه پنجه مربع

پاشنه کوبایی پهن (Thick Cuban Heel)

پاشنه پهن کوبا تنوع پوستی در پاشنه کوبا است. آنها معمولاً برای چکمه های بلند ، چکمه های مچ پا و سایر انواع کفش های محکم استفاده می شوند.

 

کفش پاشنه کوبایی پهن

کفش پاشنه کوبایی پهن

پاشنه خیلی بلند (Very High Heel)

کفش های پاشنه بسیار بلند ارتفاعی ۲۰ سانت یا بیشتر دارند . در قسمت جلوی این کفش لژ به کار رفته است تا هنگام راه رفتن موجب اذیت پا نشود و راحت باشد .

کفش پاشنه خیلی بلند

کفش پاشنه خیلی بلند

معرفی انواع کفش پاشنه دار

بوت نیم ساق (انکل بوت) Ankle Booties

یک جفت پوتیم نیم بوت در کمد لباس هر خانمی وجود دارد . آن ها بهترین راه حل برای پوشیده لباس های متقاطع فصل هستند .

بوت نیم ساق (انکل بوت)

بوت نیم ساق (انکل بوت)

کفش پامپ (Pumps)

پمپ ها کلاسیک دیگری هستند و هر دختر باید حداقل یک جفت از آن در کمد خود داشته باشد . این مدل را می توانید

همراه با یک شلوار جین بپوشید تا جذاب تر شوید .

کفش پامپ

کفش پامپ

بوت Heeled 

یک جفت چکمه پاشنه بلند شما را در روزهای سردتر گرم و خشک نگه می دارد.

بوت Heeled 

بوت Heeled

کفش پلتفرم (Platform Heels)

با پوشیدن کفش پاشنه لژدار که سطح اتکا کتری با زمین دارند ، باعث راحتی پاهای شما خواهد شد و از از فشار آمدن بر

روی قسمت پنجه پا و ستون فقرات شما جلوگیری خواهد کرد .

کفش پلتفرم

کفش پلتفرم

پاشنه های لژدار (Wedge Heels)

ما می پذیریم که کلمات راحتی و کفش پاشنه بلند معمولا با هم خوب نمی شوند ، اما هر چه کفش پاشنه بلند زیبا هستند ،

پاشنه های یکسره قهرمان در آن دسته هستند . کفش های پاشنه یکسره وزن را به طور مساوی توزیع می کند تا یک تجربه

پیاده روی دلپذیر و یک ظاهر شیک داشته باشد .

کفش لژدار

کفش لژدار

صندل زنانه لژدار (Wedge Sandals)

اگر به دنبال صندل زنانه لژدار با ارتفاع پاشنه کمی بلند هستید ، این مدل صندل برای شما بسیار مناسب خواهد بود . پاشنه های بالدار مسطح شما را بدون اینکه خیلی قد بلند به نظر برسید ، راحتی شما را حفظ می کند . هنگام ست شدن با یک لباس تابستانی سبک ، بسیار زیبا به نظر می رسند .

 

صندل لژدار

صندل لژدار

صندل استایلتوس (Stilettos)

پاشنه های استیل ، بلند و نازک و کشیده هستند که زیبایی شما چندین برابر افزایش خواهند داد.

صندل استایلتوس

صندل استایلتوس

صندل پاشنه بلند، متوسط و کوتاه

هیچ چیز به اندازه یک جفت صندل پاشنه دار زیبا برای لباس تابستانی مناسب نیست.برای اینکه در فصل تابستان و هوای گرم از گرمازدگی پای خود در امان باشید، می توانید این مدل از صندل پاشنه دار را امتحان کنید.

 

کفش اسلینگ بک (Slingback Heels)

این مدل کفش توسط یک بند نازک در اطراف پاشنه تعریف شده است که پا را روی داخل کفش محکم نگه می دارد .

 

کفش اسلینگ بک صورتی

کفش اسلینگ بک صورتی

صندل بنددار انکل ( Ankle Strap Heels )

همانطور که از ظاهر این مدل صندل بنددار پیداست ، پاشنه بند مچ پا از طریق بند در اطراف مچ پا بسته می شود که اغلب با یک بند باز دارنده برای امنیت بیشتر ترکیب می شود .

صندل انکل

صندل انکل

کفش پاشنه بلند پیپ تو ( Peep Toe

پاشنه پیپ تو ، کفش هایی هستند که با یک گیره در قسمت جلو که به هر لباس تابستانی جذابیت می بخشد .

کفش پاشنه بلند پیپ تو

کفش پاشنه بلند پیپ تو

کفش میول ( Mule )

میول Mule نوعی کفش پشت باز است که به راحتی داخل پا شده و از پا در می‌آید. این کفش‌ها در اطراف پاشنه‌‌ی پا هیچ نوع محافظی ندارند.

کفش میول

کفش میول

صندل پاشنه بلند دخترانه Lace-Up

این مدل از کفش از دو منبع الهام می گیرد . صندل گلادیاتور یا کفش بالری پلاستیک که برای دختر خانم ها بسیار جذاب است.

کفش کنده کاری شده ( Cut-Out Heels )

کفش های پاشنه بلند دارای الگوهای خلاقانه در امتداد کفش است که تقریبا پای شما را به یک هنر شیک تبدیل می کند .

کفش کنده کاری شده

کفش کنده کاری شده

کفش آکسفورد

کفش آکسفورد الهام گرفته از کفش های توری مردانه و لباس های سنتی مدرسه است .این کفش های نیز علاوه بر تزیین لباس ،

شیک و عالی هستند .

 

کفش آکسفورد

کفش آکسفورد

 

کفش اسپادریل ( Espadrille Heels )

اسپادریل ها راحت ترین کفش تابستانی اسپانیا هستند.این مدل کفش زیره بسیار نرم و راحتی دارد.

کفش اسپادریل

کفش تابستانی اسپادریل

 

معرفی چند مدل کفش پاشنه بلند شیک و خاص همراه با عکس

کفش های پاشنه بلند در جذابیت افراد تاثیر شگفت انگیزی دارند. به همین دلیل خانم ها به خصوص افراد مشهور و علاقمند به مد، انواع مختلف کفش های پاشنه بلند را می پوشند. با پوشیدن کفش های پاشنه بلند علاوه بر بلند قد نشان داده شدن، باعث جذابیت خاصی در ظاهر اندامتان خواهد شد وهمه نگاه ها به سوی شما خواهد شد.در ادامه معرفی چند کفش پاشنه بلند همراه با عکس می پردازیم.

پوتین پاشنه بلند دهه 80

پوتین پاشنه بلند فوق العاده شیک و جذاب با سبک متالیک که پوشیدن آن با شلوار جین در دهه 80 میلادی بسیار رایج بود.

 

نمونه مدل کفش پاشنه بلند زنانه

 

کفش پاشنه بلند پلتفرم

این مدل از کفش پلتفرم پاشنه بلند آسمانی می تواند مورد توجه خیلی از خانم ها باشد.

 

نمونه مدل کفش پاشنه بلند زنانه

 

پاشنه بلند 20 سانت

در سال های گذشته، کفش های پاشنه بلند نهایتا تا 7 سانت طراحی می شدند اما امروزه پاشنه 20 سانت را هم راحی و تولید می کنند.بند مچ پا و پاشنه های نازک این مدل جذابیت ویژه ای را در رنگ مشکی و قرمز ایجاد کرده است.

نمونه مدل کفش پاشنه بلند زنانه

 

پاشنه دار توری

با دیدن این مدل توری، قلب خیلی از خانم ها ممکن برای آن بتپد.این مدل با پاشنه 5 سانت است.

مدل پاشنه دار توری

مدل پاشنه دار توری

پلنگی

این مدل علاقمندان مخصوص به خود را دارد.

نمونه مدل کفش پاشنه بلند زنانه

 

صندل پاشنه بلند

یک صندل ظریف با پاشنه بلند که مناسب موقعیت های خاصی است.

نمونه مدل کفش پاشنه بلند زنانه

 

پاشنه های صورتی رنگ جذاب

این مدل با رنگ صورتی و بند مچ پا آن فوق العاده زیبا و برای مهمانی عالی به نظر می رسد.

نمونه مدل کفش پاشنه بلند زنانه

 

آکسفورد

نمونه مدل کفش پاشنه بلند زنانه

 

کفش پاشنه بلند آسمانی پر زرق و برق

اگر علاقمند به کفش های طرح دار و رنگارنگ باشید، این مدل قطعا مناسب شما خواهد بود.

نمونه مدل کفش پاشنه بلند زنانه

چکمه های ساق بلند

چکمه های ساق بلند با پاشنه 17 سانت برای خانم ها بسیار جذاب می تواند باشد.

نمونه مدل کفش پاشنه بلند زنانه

 

کفش پاشنه بلند خاص

رنگ و طرح به کار گرفته شده در این مدل واقعا خاص و بی نظیر است.

نمونه مدل کفش پاشنه بلند زنانه

 

 

 

 

منبع: thetrendspotter