دمپایی یک وسیله بسیار کاربردی برای زندگی روزمره ما محسوب می شود.خیلی از ما ها پس ازیک روز طولانی کاری و پا کردن کفش های ناراحت کننده در طول روز، وقتیبه خانه می رسیم کفش ها را در آورده و دمپایی پا می کنیم. اکنون زمان مناسبی برای استراحت پاهای ما است چرا که بعد از یک روز کاری سخت می توانند در بهترین حالت خود باشند.دمپایی نقش اساسی در سلامت پا دارد، بنابراین انتخاب آن بسیار مهم بوده و هنگام خرید یک جفت دمپایی مناسب باید نگاتی را رعایت کنید که در ادامه به آن می پردازیم.

اندازه دمپایی

هنگام خرید دمپایی فقط به فکر ظاهر آن نباشید و حتما آن را امتحان کرده و ببینید که پاها داخل آن فضای کافی دارند و دقت کنید که خیلی به پای شما نچسبد .

جنس

امروزه تنوع جنسی بسیار زیادی در بازار عرضه می شود و بیشتر مردم به دنبال دمپایی هایی هستند که جنس نرم تری دارند و برای پا احساس نرمی و راحتی زیادی داشته باشد اما جنس آن علاوه بر نرم بودن باید کیفیت بالایی هم داشته باشد که به راحتی نشکند و برای استفاده طولانی مدت مناسب باشد.

کیفیت

کیفیت دمپایی بستگی به مواد اولیه آن دارد و معمولا همه مردم به دنبال کیفیتی می باشند که برای مدت طولانی کاربرد داشته باشد و دمپایی که خرید میکنید انتظار دارید چه در خانه و چه در بیرون و یا حتی سفر کاربرد خوبی داشته باشد. دمپایی های دست ساز معمولا کیفیت ساخت بالایی دارند.

کف خانه

حتما به این فکر می کنید که کف خانه چه ربطی در انتخاب دمپایی دارد اما خیلی هم ربط دارد و شما در انتخاب دمپایی باید بسته به محیطی که می خواهید در آن از دمپایی استفاده کنید،ملاک کار خود قرار بدهید.اگر کف خانه شما سرامیک ، پارکت و …. است باید از دمپایی که کف سفت و ضخیم داشته باشد، استفاده کنید تا ماندگاری طولانی داشته باشد و به راحتی نشکند اما اگر خانه شما فرش های فراوانی دارد حتما از دمپایی های روفرشی جنس نرم تری دارند و مناسب این محیط هستند، استفاده کنید.