امروزه استفاده از صندل در فصل تابستان و هوای گرم رواج بسیاری کرده و بسیاری از زنان،کودکان و مردان برای رهایی از گرما از آن استفاده می کنند.صندل تابستانی از بدبو شدن و عرق کردن پا جلوگیری می کند و همچنین برای خان های خوش سلیقه ظاهری زیبا و شیک را ارائه می دهد.انتخاب و خرید این نوع کفش نامناسب ممکن است به پا آسیب برساند بنابراین هنگام خرید صندل تابستانی باید نکاتی را رعایت کرده و به آن توجه کنید.در ادامه به راهنمای انتخاب صندل مناسب می پردازیم.

راهنمای خرید صندل مناسب زنانه

راهنمای خرید و انتخاب صندل

صندل نامناسب می تواند باعث بروز آسیب دیدگی هایی مانند میخچه پا، زانو درد، انحراف زانو و … شود بنابراین هنگام انتخاب صندل زنانه به نکات زیر توجه کنید:

  • اگر می خواهید انگشتان پای شما از آسیب دیدگی در مقابل ضربه محافظت گردد بهتر است از صندلی را انتخاب کنید که جلوی آن بسته باشد که به این نوع صندل، صندل جلو بسته گفته می شود.
  • اگر می خواهید پای شما داخل صندل جلو و عقب نرود و تعادل داشته باشید، از مدل بنددار آن استفاده کنید.جنس بندهای صندل هم نباید سبب ایجاد تاول و یا فشار در پشت پا و انگشتان شود.
  • در انتخاب صندل به زیره آن توجه زیادی کنید چرا که زیره سفت باعث فشار آمدن به پای شما خوهد شد. زیره نرم و انعطاف پذیر از آسیب دیدگی و احساس درد کف پا جلوگیری میکند.
  • زیره های از جنس چرم بهترین گزینه برای صندل است که نرمی و انعطاف پذیری آن باعث محافظت از پا، هنگام رانندگی و پیاده روی خواهد شد.

در هنگام خرید صندل زنانه به نکات زیر توجه کنید.

راهنمای خرید صندل زنانه

 

اندازه

انتخاب صندل زنانه با اندازه مناسب پا در فعالیت های شما نقش مهمی خواهد داشت پس هنگام خرید آن را پا کرده و دقت کنید که چقدر در صندل احساس راحتی می کنید.

وزن

انتخاب صندل با وزن سنگین باعث خستگی شما در طول روز خواهد شد بنابراین هنگام خرید به سبک بود ان دقت کنید.

جنس صندل

به جنس صندل توجه زیادی کنید برای یک صندل از چرم مصنوعی و طبیعی بهترین گزینه است که در عین زیبا و بادوام بودن، از بد بو شدن پا نیز جلوگیری خواهد کرد.

پاشنه

استفاده از صندل با پاشنه بیش از 3 سانتی متر باعث فشار به پنجه، انگشتان پا و کف پا خواهد شد و عوارضی مانند زانو درد، کمر دردف میخچه، انحراف انگشتان پا را در پی خواهد داشت.

راهنمای خرید صندل تابستانی برای خانم ها و آقایان

خرید صندل برای کودکان

جهت جلوگیری از لغزیده شدن پای کودک در صندل بچگانه از خرید صندل های سایز بزرگ تر خودداری کنید سعی کنید صندل با اندازه پا مناسب آن ها و هنچنین مقاوم و سبک خریداری کنید.اگر صندل مناسب

سایز پای کودک نباشد احتمال آسیب و پیچ خوردگی پای او وجود دارد و همچنین باعث می شود که نتواند به خوبی بازی کرده و یا بدود.

پوشیدن جوراب با صندل

جوراب طوبت و عرق پا را به خود جذب کرده و در نتیجه پا را خشک نگه می دارد که این کار باعث جلوگیری از تاول و آسیب پا خواهد شد و همچنین مانعی بین پا و بندهای صندل است که از زخمی شدن پا جلوگیری خواهد کرد.

چه زمانی نباید از صندل استفاده کرد؟

  • صندل برای فعالیت های ورزشی مناسب نیست
  • کسانی که به بیماری دیابت مبتلا هستند بهتر است از صندل استفاده نکنند
  • صندل های برای انجام فعالیت های با مسافت طولاتی مناسب نیستند و بهتر است از آن های برای فعالیت های با مسافت کم مانند قدم زدن در ساحل،  خانه، اتاق هتل، استفاده کنید.
  • صندل های پلاستیکی را زیاده استفاده نکنید بهتر است از صندل های از جنس چرم که کیفیت و نرمی بسیار خوبی دارند، استفاده کنید.

چه صندل هایی به پا آسیب زنند؟

  1. صندل های جلو باز که قسمت جلوی آن محافظتی از پا نمی کند را در مسیرهای سنگی نپوشید چون احتمال برخورد سنگ و ضربه به انگشت پا می باشد که در این صورت آسیب خواهید دید.
  2. از صندل های بدون بند سعی کنید در محیط منزل یا کار از آن استفاده کنید. صندل بدون بند به دلیل نداشتن حمایت از مچ پای شما، موجب آسیب دیدگی مانند پیچ خوردن خواهد شد.
  3. صندل با کفی بدون قوس و صاف احتمال آسیب دیدن کف پا در آن بیشتر است چرا که با هر بلند شدن و نشستن، قوس کف پا با فضای خالی برخورد می کند.

رعایت نکات زیر در خرید صندل زنانه

برای خانم های کوتاه قد صندل های پاشنه بلند مناسب می باشد اما پاشنه صندل بهتر است بیش از 3 سانتی متر نباشد.

هنگام خرید صندل، علاوه بر زیبایی به کیفیت آن هم دقت زیادی داشته باشید و خرید صندل با کیفیت کم خودداری کنید.

صندل مناسب باید به اندازه باشد یعنی سایز آن نسبت به پای شما نه کوچکتر و نه بزرگتر نباشد.

صندل های چرم، بهترین گزینه برای خرید هستند.